Żabka nadal jeździ na fali sukcesu

Żabka nadal jeździ na fali sukcesu

„`html

Zmieniające się preferencje konsumentów w 2024 roku

Z ostatniego raportu Proxi.Cloud dotyczącego zachowań klientów w sektorze handlu, wynika, że w 2024 roku doszło do znaczących zmian w nawykach zakupowych. Frekwencja w dyskontach zmalała o 1,8%, podczas gdy liczba odwiedzin w hipermarketach wzrosła o 7,1%. Zaskakujący wzrost, aż o 14,2%, odnotowały sklepy convenience, takie jak na przykład Żabka.

Przyczyny wzrostu popularności sklepów convenience

Mateusz Chołuj z Proxi.Cloud wskazuje, że ekspansja sieci sklepów convenience mogła przyczynić się do tego wzrostu. Dodatkowo, potrzeba wygody i coraz częstsze zakupy w najbliższym otoczeniu mogą tłumaczyć ten trend wśród części konsumentów.

Zmiana preferencji a hipermarkety

W kontekście hipermarketów wzrost ruchu może wynikać ze zmiany preferencji niektórych klientów, którzy coraz chętniej wybierają większe zakupy w miejscach oferujących szerszy asortyment. To pokazuje, że niektórzy konsumenci wolą kompleksową ofertę, nawet jeśli oznacza to rzadsze wizyty.

Wpływ zmian na dyskonty i supermarkety

Wskazane wzrosty w innych segmentach handlu mogą niekorzystnie wpływać na ruch w dyskontach i supermarketach. Konsumenci zmieniają swoje nawyki, co prowadzi do zmniejszenia liczby odwiedzin w tych miejscach.

„`