PZU pozytywnie zaskoczyło wynikami finansowymi, kurs akcji wyraźnie wzrósł

PZU pozytywnie zaskoczyło wynikami finansowymi, kurs akcji wyraźnie wzrósł

„`html

Wyniki Grupy PZU za Trzy Pierwsze Kwartały 2024 Roku

Grupa PZU opublikowała swoje wyniki finansowe za trzy pierwsze kwartały 2024 roku. Przychody brutto z ubezpieczeń w tym okresie wyniosły 21,8 mld zł, co stanowi wzrost o 1,9 mld zł, czyli 9,4% w porównaniu do roku ubiegłego. W samym trzecim kwartale przychody te wzrosły do ponad 7,5 mld zł, co oznacza wzrost o 8,6% rok do roku.

Zysk Netto i Skutki Powodzi

Zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej po trzech kwartałach osiągnął niemal 3,7 mld zł. Niemniej jednak, w trzecim kwartale zysk spadł do 1,21 mld zł z 1,48 mld zł rok wcześniej. Mimo spadku, wynik ten był wyższy od prognoz analityków, którzy oczekiwali głębszego obniżenia zysku.

Wpływ Powodzi na Wyniki PZU

Wyniki oraz rentowność Grupy PZU zostały obciążone przez zwiększone koszty odszkodowań oraz świadczeń z tytułu licznych szkód pogodowych, które wystąpiły w Polsce w drugim i trzecim kwartale. Wyłączenie negatywnego wpływu kosztów wynoszących 450 mln zł netto pokazałoby, że zysk netto po dziewięciu miesiącach tego roku byłby na poziomie porównywalnym z analogicznym okresem ubiegłego roku.

W przypadku południowo-zachodniej Polski, PZU na koniec września prognozował docelową wartość odszkodowań powodziowych na około 500 mln zł brutto. Z tej kwoty 275 mln zł przypadało na PZU, a reszta na reasekuratorów.

Wsparcie dla Powodzian i Społeczności Lokalnych

PZU aktywnie angażował się w wypłatę odszkodowań i wsparcie dla społeczności dotkniętych powodzią. Od 12 września do 20 listopada PZU przyjął ponad 48 tys. zgłoszeń szkód powodziowych i rozpatrzył już ponad 46 tys. z nich, wypłacając prawie 400 mln zł w formie zaliczek i odszkodowań.

Grupa dodatkowo przeznaczyła 26 mln zł na wsparcie samorządów oraz służb zaangażowanych w walkę z żywiołem.

Wpływ Działań PZU na Wizerunek i Przyszłość

Prezes Artur Olech wyraził nadzieję, że wydarzenia na południu Polski przyczynią się do wzrostu świadomości o potrzebie ubezpieczania się, co może pozytywnie wpłynąć na wizerunek marki oraz przyszłą sprzedaż polis PZU.

Inwestorzy z uznaniem przyjęli wyniki PZU, co przełożyło się na znaczący wzrost kursu akcji na giełdzie – o blisko 7%.

„`