Dino prezentuje wyniki finansowe: Zyski spadają, ale otwierają się nowe sklepy
Wynik EBITDA (zysk przed odliczeniem kosztów odsetek, podatków, amortyzacji i odpisów wartości niematerialnych) był niższy rok do roku, o 8,9 proc. – wyniósł 520,6 mln zł.
Wyniki sprzedaży skonsolidowanej grupy wyniósł 7,243 mld zł, co z kolei oznacza wzrost o 10,6 proc. rdr. – czyli w sklepach porównywalnych, a więc istniejących co najmniej rok – wyniósł 1,8 proc. wobec wzrostu o 20,3 proc. rok wcześniej.
W całym pierwszym półroczu wyniosły 13,914 mld zł i były o 15,1 proc. wyższe rdr. grupy wyniósł 818,1 mln zł na koniec czerwca 2024 r., co oznacza spadek o 136,7 mln zł w stosunku do 31 grudnia 2023 r. i spadek o 349,4 mln zł w stosunku do 30 czerwca 2023 r.
Grupa wypracowała w drugim kwartale środki pieniężne netto z działalności operacyjnej w kwocie 527 mln zł wobec 647,4 mln zł przed rokiem. W całym pierwszym półroczu środki pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 962,7 mln zł – o 8,1 proc. więcej rdr.
Przepływy pieniężne netto z działalności inwestycyjnej w I półroczu były ujemne i wyniosły minus 735 mln zł wobec minus 563,8 mln zł rok wcześniej.
Spółka podała, że na przepływy z działalności inwestycyjnej składały się przede wszystkim , rozwojem mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro Rydzyna, rozwojem zaplecza logistycznego oraz nabyciem udziałów w spółce eZebra.
W II kwartale 2024 r. Dino Polska uruchomiło . Na koniec czerwca 2024 r. , o 232 więcej niż przed rokiem.