Serial „1670” podbija serca widzów nie tylko w Polsce – produkcja zyskuje popularność także za granicą, choć nie wszędzie jednakowo

Serial „1670” podbija serca widzów nie tylko w Polsce – produkcja zyskuje popularność także za granicą, choć nie wszędzie jednakowo

„`html

Według najnowszych danych z serwisu FlixPatrol, drugi sezon serialu „1670” oglądają widzowie nie tylko w Polsce, ale także w trzech innych krajach. Produkcja cieszy się popularnością w Czechach, gdzie zajmuje 10. miejsce na liście najchętniej oglądanych seriali, na Słowacji plasuje się na 9. pozycji, a na Ukrainie znalazła się na 7. miejscu. W przeszłości serial przyciągnął również uwagę widzów z Litwy oraz Islandii, co jest o tyle ciekawe, że Islandia należy do krajów nordyckich. Wytłumaczeniem tej obecności jest fakt, że Polonia stanowi tam największą mniejszość narodową.

Wąski krąg odbiorców poza Polską

„1670” nie odnotowuje dużego zainteresowania za granicą, w przeciwieństwie do bardziej uniwersalnych produkcji, takich jak seriale na podstawie prozy Harlana Cobena czy też popularne komedie. Osadzony w polskich realiach humor oraz liczne hermetyczne odniesienia sprawiają, że serial przemawia głównie do widzów znających lokalny kontekst.

Przyczyny ograniczonej popularności międzynarodowej

  • Hermetyczny charakter żartów
  • Lokalne realia zrozumiałe przede wszystkim dla odbiorców słowiańskich
  • Brak uniwersalnych tematów przyciągających szerszą publiczność

Sukces wśród słowiańskich widzów

Serial zyskał uznanie przede wszystkim w krajach, w których polska kultura i tradycje są bliższe lokalnym mieszkańcom. Oprócz Polski, największe zainteresowanie wykazują kraje słowiańskie oraz bałtycka Litwa.

Krajowy sukces produkcji

Mimo że liczba zagranicznych widzów pozostaje niewielka, trudno mówić tu o porażce. „1670” osiągnął bowiem ogromny sukces na rodzimym rynku. Już przed premierą drugiego sezonu ogłoszono powstanie trzeciego. Instytut Monitorowania Mediów poinformował, że w ciągu pierwszych trzech dni od debiutu, produkcja Netfliksa wygenerowała większe zaangażowanie niż suma interakcji związanych z dziewięcioma innymi polskimi serialami z zestawienia TOP 10, które miały premierę w 2025 roku.

Dominacja „1670” wśród polskich seriali

  1. „1670” – największe zaangażowanie widzów
  2. „Rodzinka.pl”
  3. „Aniela” (Netflix)

Tak imponujące wyniki sprawiły, że platforma może być zadowolona z popularności serialu w Polsce, gdzie „1670” zdobywa grono lojalnych fanów i notuje rekordowe wskaźniki oglądalności.

„`