e-bloger.pl

Wszystko, co warto wiedzieć

Najważniejsze

Apple ponownie wygrywa i zmierza ku 4 bilionom dolarów wartosci rynkowej

Apple jest obecnie wart prawie 3,6 biliona dolarów, Microsoft nr 2 z 3,5 biliona dolarów, przed Nvidią z 3,3 biliona dolarów. Indeksy S&P 500 i zaawansowane technologicznie indeksy Nasdaq wzrosły pookoło 1 proc., przy czym S&P osiągnał nowy dzienny szczyt na poziomie 5635,a Nasdaq odnotował nowy szczyt na poziomie 18 655; trzeci główny indeks, DowJones Industrial Average, wzrósł o 1,1 proc., czyli 440 punktów, do 39 730 —prawie 300 punktów mniej od rekordu wynoszącego 40 077 ustanowionego 20 maja.

Jak można się było spodziewać, w rekordowym okresie prymwiodą zdecydowanie trzy największe firmy na świecie – Apple (wzrost o 1,9 proc.), Microsoft (1,5 proc.) i Nvidia (2,7 proc.). 10,3 biliona dolarów. To łącznawartość rynkowa Apple, Microsoft i Nvidia. To więcej niż łączny produkt krajowybrutto trzeciej i czwartej co do wielkości gospodarki świata, Niemiec i Japonii, w 2023 r. oraz łączna kapitalizacja rynkowa 350 najmniejszych spółeknotowanych na giełdzie S&P.

Apple odnotował nową rekordową kapitalizację rynkową napoziomie 3,57 biliona dolarów, podczas gdy Nvidia osiągnęła najwyższy od trzechtygodni poziom 3,32 biliona dolarów (czwarta co do wielkości firma na świecie,spółka macierzysta Google, Alphabet, ma kapitalizację rynkową na poziomie 2,37biliona dolarów).

Apple nadal potrzebuje dalszych 12 proc. wzrostu, abyfaktycznie przekroczyć 4 biliony dolarów, co jest być może wykonalne, biorącpod uwagę wzrost ceny akcji spółki w ciągu ostatniego miesiąca, ale w tymtygodniu stał się pierwszą firmą w historii, która kiedykolwiek osiągnełakapitalizację rynkową wynoszącą 3,5 biliona dolarów lub więcej , przy czymniedawna pozytywna dynamika wynikała z wzrostów w związku ze zbliżającą sięsprzedażą iPhone’a i zbliżającą się integracją generatywnej sztucznejinteligencji w smartfonach.

W tym roku iPhone z AI Popyt na iPhone’a spowodował, że notowania Apple wzrosły wciągu ostatnich 10 lat prawie 10-krotnie, co uczyniło Apple jedną znajcenniejszych firm na świecie, z wartością rynkową wynoszącą 3,5 bilionadolarów. Inwestorzy mogą się zastanawiać, czy nadal jest w stanie zapewnićodpowiednie zyski z obecnych maksimów. Chociaż sprzedaż iPhone’a spadła w zeszłym roku, w tym rokuakcje spółki wzrosły o około 19 proc. i osiągnęły nowe maksima po tym, jakfirma poinformowała, że ​​nowe funkcje oparte na sztucznej inteligencji (AI)zostaną uwzględnione w systemie iOS firmy Apple jeszcze w tym roku.

Apple Intelligence będzie dostępne jako bezpłatnaaktualizacja w systemie iOS 18, ale zaawansowane procesory wymagane dodziałania tej nowej funkcji mogą zwiększyć popyt na nowsze modele iPhone’a ikorzystnie wpłynąć na cenę akcji Apple.

Innowacje

W zeszłym roku innowacje Microsoftu i Google’a należącego doAlphabet wywołały wrażenie, że Apple pozostaje w tyle w wyścigu AI. Obecnieniektórzy analitycy przyjmują odwrotny pogląd. Koncentracja Apple na płynnejintegracji sztucznej inteligencji z oprogramowaniem przy jednoczesnej ochroniedanych użytkownika może sprawić, że będzie to preferowana marka w wojnach nasmartfony.

Pomimo niedawnego spadku sprzedaży iPhone’a analitycy spodziewająsię, że przychody Apple wzrosną o 7 proc. w roku finansowym 2025. Nie wydajesię, aby był to rodzaj wzrostu, który spowodowałby gwałtowny wzrost akcjispółki do nowych maksimów, zwłaszcza że akcje są już notowane po wyższej cenie-stosunek zysków (P/E).

Rewizje szacunków

Jednak analitycy wciąż są w trakcie rewizji swoichszacunków po wielkim ogłoszeniu Apple w zeszłym miesiącu. Pod koniec czerwca analityk Oppenheimer, Martin Yang,utrzymał rekomendację dla akcji spółki jako wyższą w oparciu o oczekiwaniadotyczące przyspieszenia wzrostu przychodów i zysku na akcję. Tymczasem spółka Rosenblatt Securities podwyższyła cenęakcji do opcji „kupuj” po tym, jak badanie przeprowadzone w USA wykazało, żeskupienie się Apple na ochronie danych użytkowników może znaleźć oddźwięk wśródklientów i doprowadzić do wzrostu udziału w rynku.

Innym powodem, aby sądzić, że Apple wkrótce odnotuje falęnabywców nowych iPhone’ów, jest to, że już teraz nabrało rozmachu w zwiększaniusprzedaży dzięki aktualizacjom. W swoim lutowym raporcie finansowym za pierwszykwartał Apple podał, że liczba aktywnych zainstalowanych urządzeń iPhoneosiągneła nowy rekord w historii, co wynika z rekordowej liczby osób, ktorezdecydowały się na aktualizację w okresie świątecznym.

Prognozy

Apple Intelligence możew tym roku pobić kolejny rekordowy kwartał dla iPhone’a. Kupuj Apple z wyższą ceną docelową – Analitycy Needham & Company podnieśli cenę docelową Apple do 260 dolarów z 220 dolarów w środowej notatce, powołując się na ogromnyplan wykupu akcji firmy za 110 miliardów dolarów oraz potencjał działalnościreklamowej.

Spółka podtrzymała rekomendację Kupuj dla akcji spółki. Needham przyznaje, że obecne skupienie się Apple na wykupachakcji następuje „w czasie, gdy inne duże firmy technologiczne wydają 50-100miliardów dolarów na infrastrukturę GenAI”. Wyrażają jednak zaniepokojeniedługoterminowym wzrostem przychodów Apple, stwierdzając, że „jednocyfrowa stopawzrostu obrotów AAPL wydaje się nam coraz bardziej zagrożona” w perspektywie trzechlat.

  • Needham uważa, że Apple powinien wejść na rynek reklamowy, podobnie jak Amazon. Firma inwestycyjna argumentuje: „Reklamy mają zasięgglobalny i przy łącznej wartości 966 miliardów dolarów i 500 miliardów dolarówna urządzeniach mobilnych (eMarketer) w 2024 roku są wyższe niż obroty AAPL wroku finansowym 24 wynoszące ok. 400 miliardów dolarów”.

Analitycy Needham uważają, że wysokie marże reklam „spowodują wzrost marży w AAPL bez podnoszenia cen urządzeń”. Obliczają, że„sprzedaż reklam CTV wyłącznie w AppleTV+ zwiększyłaby wzrost obrotów o 140 punktów bazowych, podwajając w ten sposób konsensus AAPL dotyczący wzrostu obrotów wynoszącego zaledwie 1 proc. w roku finansowym 2024”. Co więcej,sugerują, że dodanie reklam do App Store „jeszcze szybciej przyspieszyłoby wzrost obrotów”.