YouTube naśladuje model Netfliksa i wprowadza do swoich kanałów sezonową strukturę i podział na odcinki

Zdaje się coraz bardziej wkraczać do salonów na telewizory, o czym świadczy zapowiedź nowej funkcji. W ten sposób popularna platforma naleząca do staje się trochę jak .
Co umożliwia nowa opcja, którą są sezony oraz odcinki? Sezony i odcinki w YouTube to nowa funkcja dla twórców.
Jak ma działać nowa funkcja? Rozwiązanie umożliwi twórcom , co ma ułatwić przede wszystkim dostęp oglądającym do konkretnych fragmentów w materiałach. Nawigacja ma być prosta i w ten sposób.
Na razie nie wiadomo, jak takie zmiany zostaną przełożone na interfejs użytkownika w YouTubie uruchamianym w przeglądarce internetowej na komputerach czy aplikacji mobilnej na telefony. Nowy format powinien jednak docelowo pojawić się na wszystkich platformach.
Warto dodać, że podobna funkcjonalność była dostępna w YouTubie już wcześniej, ale było to prowizoryczne rozwiązanie. Część twórców próbowało tworzyć odcinki poprzez funkcję playlist. Jednak dla oglądających nie było to zbyt przystępna opcja. Zwłaszcza na wybranych platformach i tutaj przykładami są aplikacje dostępne na urządzenia Apple TV czy Roku.
Możliwe, że YouTube rzeczywiście chce stać się bardziej jak Netflix i dąży do tego celu, którym będzie większy udział na rynku aplikacji dla telewizorów. Nie jest to jednak takie proste, bo konkurencja jest tutaj silna. Przychody YouTube’a z aplikacji na telewizory są jednak coraz większe. W ostatnim czasie (w skali rok do roku) zauważono ich .
Nie dziwi więc, że firma skupia się na dużych ekranach, gdzie dostawcy reklam będą wkroczy mogli korzystać z nowych formatów, w tym zbliżonych do tych, które są dostępne w Netfliksie na rynkach, gdzie oferowany jest tańszy pakiet z treściami przerywanymi elementami sponsorowanymi.
Warto dodać, że YouTube eksperymentuje z różnymi formatami dla reklam. Niedawno wspominaliśmy wam, że elementy sponsorowane będą wyświetlane w momencie.